Vil du lede og drive arbeidet i økonomiavdelingen til Dogman?

Dogman Group er en av Nordens ledende aktør innen husdyrstilbehør. Vi utvikler, importerer, distribuerer og markedsfører produkter innen husdyrssegmentet samt hest og rytter. Vi utvikler vårt sortiment innen våre varemerker Dogman, Shiro & Malou og Jacson, med visjon om å skape det 'Beste valget for bestevennen'.

Dogman finnes i dag representert med selskap i Sverige, Norge, Danmark, Finland. og Spania I september 2017 kjøpte Dogman sine første butikker og i dag driver vi et førtitall butikker i Sverige, Norge, Finland og Spania. I 2022 omsatte Dogman Group drøyt 600 MSEK.

Dogman søker Økonomisjef

Vil du bidra til at flere oppdager hvor fantastisk det er med en firbeint venn? Har du lidenskap for regnskap og motiveres av å skape god arbeidsflyt? Har du det best når det er struktur og orden? Da synes vi at du skal bli en del av vårt fantastiske team!

Arbeidsoppgaver

Som økonomisjef i Dogman har du en nøkkelrolle i selskapet. Du leder og driver arbeidet i økonomiavdelingen hvor du er ansvarlig for den økonomiske prosessen med økonomisk planlegging og analyse, identifisering av forbedringsmuligheter og implementering av nye rutiner. Over tid har du en naturlig coachende rolle overfor distriktssjefer og butikksjefer, da du sammen med daglig leder er den som har det overordnede økonomiske bildet i selskapet.

Innenfor økonomi vil du håndtere regnskapet til Dogmans norske selskaper sammen med økonomiansvarlig for butikk-selskapene og e-handel selskapet. Dette innebærer arbeidsoppgaver som håndtering av kundefordringer, leverandørgjeld, mva, måneds/årsoppgjør, selvangivelser og resultatanalyser. Dogman jobber primært i systemene Navision og SMART (kassasystem). Du kommer til å lede økonomiarbeidet i Norge og inngå i et Nordisk team på ti personer som arbeider med økonomi og HR. De vil også bytte ERP-system i 2023/24 hvor du vil være en del av dette prosjektet. På kontoret i Norge er de en liten gjeng på syv personer, men totalt er de over hundre kolleger i Norge som arbeider med alt fra administrasjon og markedsføring, til salg og service til sluttforbrukere.

Hvem er du?

Du er en dreven og flink regnskapsfører som gjerne tar initiativ for å forbedre arbeidsflyten. Du er en god leder som gir dine kolleger muligheten å vokse og utvikles. Du er en bidragsyter som gjerne tar på deg arbeidsoppgaver utenfor ditt ansvarsområde for å hjelpe teamet.

Du er en positiv person som strekker ut en hjelpende hånd når det trengs. Det er en stor fordel om du er fleksibel, service-minded og nøye.

Profesjonalitet og yrkesstolthet er viktig for deg samtidig som du er fremtidsrettet og ønsker å lære nye ting. Du synes det er gøy å jobbe i et firma med klare mål og høyt tempo.

Vi ser gjerne at du har erfaring fra Navision eller annet ERP-system og har god kjennskap til Microsoft Office. Du har flere års erfaring innenfor økonomiarbeid og resultatanalyse.

Dogman tilbyr
  • En svært spennende jobb i et selskap i sterk vekst.
  • Muligheten til å jobbe i en spennende og dynamisk bransje.
  • Utfordrende arbeidsoppgaver med høy grad av ansvar og mulighet for personlig og faglig utvikling.
Noen av Dogmans ansatte beskriver dem slik:

” Vi er en liten og god gruppe som jeg ser opp til som en familie. De fleste av oss jobber godt sammen og trives i hverandres selskap. Vi hjelper hverandre og gleder meg til å gå på jobb hver dag. ”

” Vi utvikler oss hele tiden, og det gjør det spennende. Både når det gjelder produktutvikling og generell utvikling i denne bransjen. Vi er uredde. Har en god dialog med min nærmeste sjef. Frihet under ansvar. "

Søknad

Kjenner du deg igjen i beskrivelsen? Da ønsker vi å høre fra deg! Vi gjør oppmerksom på at alle søknader må registreres via vårt CRM system av hensyn til GDPR. Vi jobber fortløpende med søknadene og utvelgelse av kandidater til intervju.

    • Økonomisjef /
    • Regnskap /
    • Controlling /