Kommersielle roller
Har du behov for en medarbeider innen salg, markedsføring eller kundeservice? Vi jobber både med lettere og tyngre stillinger innen det kommersielle feltet. Våre rådgivere har bred erfaring med å finne alt fra nyutdannede til lettere kommersielle roller og kandidater til tyngre salgsroller!

- Salgssjef
- Service- og salgsmedarbeider
- Telefonselger nysalg
- Telefonselger portefølje
- Salgskonsulent
- Kundesentermedarbeider
- Account Manager
- Key Account Manager
- Business Development Manager
- Sales Executive
- Kundeservice
- Feltselger
- Area Sales Manager
- Selger
- Møtebooker
- Salgsrådgiver
- Growth Manager
- Outbound Spesialist
- Sales Manager
- Teamleder
- Winback, E-commerce selger
Hva kan vi bistå med?
Et av våre grunnpilarer innen rekrutteringen innenfor kommersielle roller, er at vi fokuserer på proaktivitet. Våre rådgivere holder 10-15 intervjuer hver i uka, og opprettholder kontakten med potensielle kandidater, selv når vi ikke holder på med et aktivt prosjekt. Dermed kan det godt være vi har en relevant kandidat i loopen allerede når du kontakter oss.
Du kan din bedrift best, mens vi kan rekrutteringsfaget. Bemanning innen salg og kundeservice er et spesialiseringsområde for oss, og noe vi i Dreamwork har fokusert på siden oppstart. Mange av våre rådgivere har holdt på med bemanning innen salg og kundeservice i flere år før de startet i Dreamwork. Dette innebærer at hver rådgiver har bygget store nettverk innen bransjen på LinkedIn, og at vi holder oss oppdaterte på det som skjer i salgsbransjen.
Samtidig benytter vi oss av avansert teknologi for å tiltrekke oss og beholde de beste kandidatene, også de som ikke er aktive jobbsøkere.
Du betaler ikke for en enkeltrådgivers tid, men for et tverrfaglig team som kan løse ditt prosjekt på best mulig måte. Vi selger en løsning som er spesielt tilpasset din bedrifts behov for bemanning innen salg og kundeservice. Dermed er kandidaten(e) vi presenterer til deg, spesifikt tiltenkt din bedrift.
Slik jobber vi for å finne din neste medarbeider
Vi tilbyr både rekrutterings- og bemanningstjenester innen lettere og tyngre kommersielle roller. Hos oss jobber vi alltid i team på flere og prosessene gjennomføres grundig, men effektivt. Vi er opptatte av å møte dine behov. Ved å bruke oss som rekrutteringspartner kan du fokusere på å drive bedriften din fremover, mens vi finner din nye ressurs innen salg, kundeservice eller markedsføring.
Sammen med dere setter vi opp en kravspesifikasjon. I dybden går vi gjennom rollen som skal besettes. Vi ser videre på hvilken kompetanse vedkommende bør inneha, hva som er need to have og eventuelt nice to have. Ikke minst er det viktig for oss å finne en person som passer nettopp hos dere, derfor vil vi også snakke mye om kultur og hvilke personlige egenskaper som kan passe godt inn.
Dette er to aktiviteter som pågår parallelt. Når vi har fått spikret drømmeprofilen lager vi en stillingsannonse som publiseres på passende plattformer, hvor vi ser at kandidater oppholder seg. Samtidig starter våre rådgivere det aktive søket og kontakter andre potensielle kandidater. Vi går gjennom våre nettverk, søker etter kandidater i interne kanaler, på LinkedIn, aktuelle forum og grupper. I tillegg kan dere også velge å benytte dere av Dreamwork Technology, for å tiltrekke dere og beholde de beste kandidatene. For oss er det viktig å nå bredt ut og også komme i kontakt med de passive søkere, som ikke enda har tenkt på muligheten for å bytte jobb. I mange tilfeller er drømmekandidaten en vi har vært i dialog med over lenger periode, som tidligere ikke har vært klar for å bytte jobb eller har ventet på den riktige muligheten.
Før vi inviterer de aktuelle kandidatene til intervju gjennomfører vi alltid en telefonscreening, hvor vi først og fremst avdekker om vedkommende har rett kompetanse og motivasjon, og ikke minst forteller om rollen vi rekrutterer til. De kandidatene vi mener egner seg best inviterer vi til et førstegangsintervju hvor vi i dybden går gjennom vedkommende sin bakgrunn, hvordan den oppfyller de satte kravene og snakker enda mer om selskapet, rollen og ansvaret, for å vurdere om dere kan være en god match. Et viktig verktøy vi bruker, er Dreamwork Assessment, en personlighetsanalyse. Denne brukes som en del av intervjuene for å få enda mer innsikt i hvordan personen fungerer på et mellommenneskelig plan, kognitiv prosesseringsmetode og i forhold til arbeidsoppgaver.
Vi utfører selvfølgelig alltid grundige referansesjekker før vi presenterer potensielle kandidater til dere.
Vi følger opp både dere som kunde og kandidater 1, 3 og 6 måneder etter oppstart for å sikre kvalitet i ansettelsesprosessen og onboardingen, avdekke trivsel, motivasjon og resultater.
Når det gjelder bemanning har vi arbeidsgiveransvaret og følger derfor opp kandidaten(e). Det innebærer medarbeidersamtaler, oppfølgingssamtaler, lønnskjøring, pensjon, sykepenger osv.
Kundereferanser
Behov for ny medarbeider?
Fyll inn kontaktskjema, så hører du fra oss!