Thea, vår nye Retail Advisor, startet sin reise som butikkmedarbeider i kosmetikk-kjeden Kicks i 2017. Det tok ikke lang tid før hun forstod at det var mennesker hun ønsket å jobbe med. «Jeg følte meg hjemme her fra dag en og elsket å se mennesker lyse opp etter at de hadde hatt en positiv opplevelse i butikken».
Dermed begynte hun på BI hvor hun tok en bachelor i HR og ledelse, simultant med fulltidsjobben i Kicks. Thea ble etter hvert butikksjef for Kicks butikken på Storo, hvor de vant månedens butikk den måneden hun startet i Dreamwork. «Dette var noe jeg var utrolig stolt av å ha oppnådd. Vi jobbet beinhardt for å bli månedens butikk og det satte det perfekte punktumet for meg før reisen min gikk videre med Dreamwork.»
Med 7 års erfaring fra Retail bransjen er Thea klar for å bygge opp Retail avdelingen sammen med et dyktig team.
«Det er viktig for meg at både kunden og kandidaten føler seg ivaretatt»
Hos Dreamwork Retail jobber vi med alt fra vanlige rekrutteringsprosesser til ulike stillinger som butikksjef, butikkmedarbeider og liknende, til større franchiseprosjekter.
«Dagene mine variere veldig. Jeg jobber med alt fra kandidatsøk, screening, gjennomgang av personlighetsanalyser, intervjuer med potensielle kandidater og kundemøter. Det er viktig for meg at både kandidaten og kunden føler seg ivaretatt gjennom hele prosessen. Akkurat nå jobber jeg med et spennende prosjekt hvor jeg skal finne ny franchisetaker til kunden vår Schmidt-kjøkken».
Thea vil være en av avdelingens kontaktpersoner og sammen med Retail Advisor Emelie jobber de med store merkenavn innen Retail bransjen.
«Jeg er blitt veldig glad i mennesker og opptatt av å ivareta deres drømmer»
«Etter mange år i Retail bransjen har jeg både blitt ekstremt glad i mennesker og opptatt av kundens beste. Kvalitet er blitt veldig viktig for meg og noe jeg har tatt med meg inn i denne jobben. Jeg ønsker genuint at kandidaten skal finne drømmejobben sin og at kunden skal få inn drømmekandidaten. Med lang erfaring som butikksjef selv føler jeg også at jeg vet hva man ser etter i en potensiell butikksjef. Jeg kan relatere veldig til kandidatene som søker på stillingene vi har ute og dele mine egne erfaringer.»
Hvorfor valgte du Dreamwork som arbeidsplass?
Avslutningsvis spurte vi Thea hva det var som gjorde at hun ønsket å jobbe hos oss.
«Jeg ønsket å jobbe hos Dreamwork fordi jeg hadde lyst til å utfordre meg selv og prøve noe helt nytt. Etter 7 år i Retail bransjen var jeg klar for det neste steget i karrieren min. Jeg hadde også et stort ønske om å få brukt utdanningen min i større grad. Da ble Dreamwork en perfekt match. Jeg synes rekrutteringsfaget er utrolig spennende og Retail har en helt spesiell plass i hjertet mitt, så på denne måten fikk jeg jobbet med begge deler.»
«Samtalene jeg har med kandidatene mine betyr alt for meg i min nye hverdag som Retail Advisor. Jeg ser en stor del av meg selv i menneskene jeg intervjuer og kan kjenne meg igjen i mye av følelsene de sitter med. På denne måten kan jeg raskt sette meg inn i deres sted og legge til rette for at de skal lykkes».
Har du ikke funnet drømmejobben eller drømmekandidaten enda? Da kan vi hjelpe deg!
Lurer du på hvordan vi kan hjelpe din bedrift? Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende samtale.
Du kan nå oss på post@dreamwork.no eller per telefon på +47 24 02 20 32!